موسیقی چه کمکی به انسان ها می کند؟

آهنگ‌های خارجی ویکی از آهنگ‌هایی است که مورد علاقه عده خاصی باشد. این آهنگ‌ها که نشان از آداب‌ورسوم هر منطقه جغرافیایی از کشور دارد، درواقع به زیبایی زندگی‌های مختلف در اقلیم‌های مختلف را نشان می‌دهد. در این نوشتار می‌خواهیم در مورد تاثیر آهنگ و معرفی آن به شما بیشتر صحبت کنیم.

موسیقی چیست

البته موسیقی یک واژه عربی است و معادل فارسی آن خنیا است. موسیقی وسیله برای بیان عواطف بوده است و فاکتورهای آن صدا و سکوت است.

آهنگ محلی چیست

موسیقی نواحی مختلف یا فولکلور، به نغمه‌ها و آوازهای بخش‌های مختلف ایران اشاره دارد. در اوایل دهه 50 شمسی در صداوسیما دو بخش به نام‌های مرکز حفظ و اشاعه و گروه گردآوری و شناخت موسیقی بومی تشکیل شد و به پژوهش‌های موسیقی ایرانی پرداخته شد.

مزایای موسیقی: چگونه علم موسیقی می‌تواند به شما کمک کند

موسیقی می‌تواند قلب شکسته را تسکین دهد، به دونده‌ها انگیزه بدهد و مهیج‌ترین مهمانی‌های رقص را آغاز کند، اما همچنین مزایای علمی جدی برای سلامتی و رفاه کلی ما دارد. نشان داده شده است که گوش دادن به موسیقی باعث بهبود عملکرد حافظه، افزایش میزان بهبود، بهبود تمرینات و موارد دیگر می‌شود.

موسیقی حافظه را تقویت می‌کند

بیماران مبتلا به از دست دادن حافظه اغلب می‌توانند آهنگ‌ها و اشعار آهنگ‌های خاص را به خاطر بسپارند. پزشکان اغلب از موسیقی و یادآوری غزل برای کمک به افراد در بازیابی خاطرات ازدست‌رفته استفاده می‌کنند. موسیقی خاصی می‌تواند خاطرات بی نظیری را ایجاد کند- موسیقی از یک دوره زمانی خاص باعث ایجاد خاطرات آن دوره زمانی می‌شود. آیا می‌خواهید چیزی از گذشته را به خاطر بسپارید؟ به آهنگ‌هایی که در آن مدت گوش داده‌اید گوش دهید!

موسیقی و تأثیر آن بر حافظه بحث داغی در جهان علمی بوده است، اما محققان اکنون شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد پردازش موسیقی و زبان، به ویژه حفظ اطلاعات، بر برخی از سیستم‌های مغزی یکسان متکی است. محققان همچنین شواهدی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد موسیقی که در نوجوانی شنیده‌ایم نسبت به هر چیزی که در بزرگ‌سالی به آن گوش می‌دهیم، ارتباط احساسی بیشتری با مغز ما دارد. این ایده نوستالژی موسیقی یک تمرین سرگرم کننده برای هرکسی است، اما بیشترین تأثیر را برای افرادی دارد که از دست دادن حافظه رنج می‌برند، ازجمله کسانی که مبتلا به زوال عقل یا آلزایمر هستند.

بهبود تمرینات ورزشی

گوش دادن به موسیقی باعث ترشح اندورفین در مغز می‌شود. اندورفین‌ها به ما احساس هیجان بیشتری می‌دهند. اندورفین‌ها علاوه بر احساس سرخوشی، اضطراب را تسکین می‌دهند، درد را تسکین می‌دهند و سیستم ایمنی بدن را تثبیت می‌کنند. با سطوح بالای اندورفین، تأثیرات منفی استرس کمتری داریم.

افزایش صدای آهنگ‌ها همچنین می‌تواند تلاشی را که در حین ورزش انجام می‌دهید افزایش دهد. در یک مطالعه، محققان دریافتند که دوچرخه‌سواران هنگام گوش دادن به موسیقی سریع‌تر در مقایسه با موسیقی با سرعت کندتر، بیشتر کار می‌کردند و مسافت بیشتری را دوچرخه‌سواری می‌کردند. وقتی سرعت کاهش می‌یابد، رکاب زدن آن‌ها و کل تأثیر آن‌ها کاهش می‌یابد. ضربان قلب آن‌ها کاهش یافته و مسافت پیموده شده آن‌ها کاهش یافته است. آن‌ها گزارش کردند که موسیقی را خیلی دوست ندارند. از سوی دیگر، هنگامی‌که سرعت آهنگ‌ها 10 درصد افزایش یافت، مردان در همان بازه زمانی مسافت بیشتری را طی کردند، با هر ضربه پدال قدرت بیشتری تولید کردند و سرعت پدال خود را افزایش دادند.

برای تمرینات مبتنی بر سرعت مانند دویدن یا وزنه‌برداری، موسیقی می‌تواند به تنظیم ریتم و سیگنال رسانی به مغز در زمان حرکت بدن کمک کند. این سیگنال به ما کمک می‌کند تا از انرژی خود به نحو احسن استفاده کنیم، بنابراین خیلی زود خود را خسته نمی‌کنیم.

دانلود آهنگ جدید خارجی

آهنگ های خارجی متعددی وجود دارد که علاقه مندان زیادی در ایران نیاز پیدا کرده اند. شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از منابعی است که احتمالا بسیاری از آهنگ ها را برای نخستین بار آن جا شنیده اید و قصد دانلود نسخه کامل آن را داشته اید. سایت بیپ موزیک این امکان را برای کاربران فراهم کرده است. برای دانلود آهنگ های روسی معروف اینستاگرام به این سایت مراجعه کنید.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments