دانلود کتاب نگاهی به تاریخ ادب فارسی در شبه قاره هند

نام کتاب

نگاهی به تاریخ ادب فارسی در شبه قاره هند دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

توفیق سبحانی

موضوعات

تاریخ ادبیات

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

9.1 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

2منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب نگاهی به تاریخ ادب فارسی در شبه قاره هند اثر توفیق سبحانی است ؛کتاب نگاهی به ادب فارسی در هند از گامهایی در زمینه شناساندن گوشه هایی از نفوذ زبان توانای فارسی در شبه قارده هند است که به کوشش دکتر توفیق سبحانی نوشته شده است. مولف کتاب،‌ تحقیق خود را از آغاز دوره غزنویان تا پایان سلسله تیموریان هند در نه بخش تقسیم بندی کرده و به تصوف و سلسله های عرفا،‌ آداب و ارکان آن ها در این شبه قاره نگاهی مفصل و دقیق انداخته است. مزیت این کتاب علاوه بر جامع و کامل بودن دایره زمانی تحقیق (قریب هزار سال تاریخ ادبیات)، مستند بودن و زبان روان و سلیس آن است. تنها ایراد این کتاب این است که از مراکز زبان فارسی چون دکن،‌ بنگال، راجستان و سلسله های نامداری چون نظام شاهیان،‌ قطب شاهیان،‌ عادل شاهیان و … یادی نکرده است که آن هم با توجه به گستردگی کانون های ادبی، از عهده یک نفر خارج بوده است. نخستین شاعران فارسی گوی هند،‌ غوریان یا آل شنسب،‌ ممالیک (سلاطین هند)،‌ خلجیان،‌ تغلقیان، سادات، افغانان، گورکانیان هند، بابر، صوفیان هند، شاعران دربارهای همایون شاه، محمد اکبر، جلال الدین اکبر، محمد جهانگیر، خان خانان،‌ محمد شاه جهان و اورنگ زیب از سر فصل های این کتاب است که در آن شاعران و نویسندگان ادوار و دربارها و اوضاع سیاسی و اجتماعی آن زمان مورد بررسی قرار گرفته اند. این اثر تحقیقی در سال 1377 ش به همت دبیرخانه شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی در تهران به چاپ رسید.




Subscribe
دنبال کردن
guest
2 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
زالی
زالی
2024-02-27 3:17 ق.ظ

سلام سایت پر محتوایی،خوب وجالب هست .
متاسفانه ،شلوغ و درهم بر هم.
صفحه سایت قبلا خیلی خوب بود،به حالت اولیه مثلا سه سال پیش برگردانده شود ،جستجوی منابع بهتر از حال که حوصله بر است میشود.
دز هر حال موفق باشید

زالی
زالی
2024-02-27 3:18 ق.ظ

سلام سایت پر محتوایی،خوب وجالب هست .
متاسفانه ،شلوغ و درهم بر هم.
صفحه سایت قبلا خیلی خوب بود،به حالت اولیه مثلا سه سال پیش برگردانده شود ،جستجوی منابع بهتر از حال که حوصله بر است میشود.
دز هر حال موفق باشید