دانلود کتاب نصرت الدوله فیروز

نام کتاب

نصرت الدوله فیروز دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

باقر عاقلی 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

13.2 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب نصرت الدوله فیروز اثر باقر عاقلی است ؛خواننده عزیز، این کتاب تنها سرگذشت پرفراز و نشیب یکی از سیاستمداران معاصر ایران نیست – سیاستمداری که زمانی در کنار کاخ باکینگهام در رویای پادشاهی خود بسر می برد و مدتی در کنج زندان سمنان روزی هزاربار برای خود آرزوی مرگ می کرد- بلکه گوشه ای از تاریخ معاصر ایران است که از اواخر سلسله قاجار شروع می شود و در سالهای میانه پادشاهی رضاخان پهلوی پایان می پذیرد.
آری، سخن از نصرت الدوله فیروز یکی از بازیگران صحنه سیاست در اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است. فیروز میرزا نصرت الدوله که بعدها نام خانوادگی خود را((فیروز)) انتخاب کرد حدود 1364 شمسی از بطن عزت ملک خانم عزت السلطنه که پنجمین دختر مظفرالدینشاه قاجار بود متولد شد. پدرش (عبدالحسین فرمانفرما)هنوز سالار لشگر لقب داشت و جوانی در آستانه سی سالگی بود.
((از مردان تاریخساز و سیاستمدارانی که نقش مهمی در تاریخ پهلوی ایفا نمودن، همچون تیمورتاش و علی اکبر داور،نصرت الدوله نیز در جمع این دو تن قرار داشته که سرانجامشان چیزی جز مرگ در زندان و یا خودکشی آنهم به شکلی مرموزنبوده است…))

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments