دانلود کتاب نادر صاحبقران

نام کتاب

  نادر صاحبقران (دانلود+)

نویسنده

کلیم الله توحدی

موضوعات

نادرشاه بر مبنای اسناد خطی

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

23.0 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

کتاب نادر صاحبقران اثر کلیم الله توحدی است؛ موضوع این کتاب؛ پادشاهی که شاه شاهان بود و کشور پهناورش از شمال و شرق و جنوب به حدود امپراتوری ساسانیان رسیده بود. پایتختش بر روی زین اسب مستقر بود و شاهان جهان پیشانی بر خاک آستانش می سائیدند.

این مرد بزرگ تاریخ ایران و جهان، عصارۀ شجاعت و غیرت و جسارت و پردلی و پهلوانی و شمشیرزنی و تلاش و کوشش و آزاد منشی و دادگری و ترقی خواهی و میهن پرستی بود، که همواره با ضعف و بی تفاوتی و خرافه پرستی و زبونی که عوامل تمام بدبختی ها و عقب ماندگی های فرش بشراند، در حال مبارزه بود. هر چند که نادر در مسیر زندگی پرفراز و نشیب خویش، ستم هایی روا داشت که هیچ آدم منصفی تایید نمی کند.
اما باید دید که سرزمین ایران در روزگار انحطاط صفویه و روی کار آمدن او با چه سرنوشت شوم و فلاکت بار و پریشان احوال و نظام گسیخته و اشغال شده و ناموس بر باد رفته ای مواجه گشته بود، که او با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر شبانه روزی و فداکاری خویش و همت جوانان و مردان غیور ایران زمین توانست در کوتاهترین زمان، از کشوری ذلیل و زبون با مردمانی ضعیف و ناتوان و تنبل و خرافاتی و بی تفاوت، کشوری سرافراز و مترقی با مردمانی دلیر و دشمن شکن و فاتح و منظم در عرصۀ گیتی پدید آورد که ستون های کاخهای عظیم سلاطین و امپراتوران قدرتمند جهان را به لرزه در آورد.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments