دانلود کتاب معماری تیموری در ایران و توران

نام کتاب

معماری تیموری در ایران و توران دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

دونالد ویلبر، لیزاگلمبک + به اهتمام کرامت الله افسر، محمد یوسف کیانی

موضوعات

تاریخ معماری ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

27.5 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب معماری تیموری در ایران و توران اثر دونالد ویلبر ،لیزاگلمبک به اهتمام کرامت الله افسر، محمد یوسف کیانی است ؛زمان کار معمار قوام الدین شیرازی دقیقا با زمان شاهکار آفرینیهای برونلشی معمار برجسته و صاحب نام ایتالیائی مصادف بود. هنگامی که آخرین رجهای گنبد بزرگ کلیسای جامع فلورانس به قطر 42 متر در سال 1436 زده می شد، همه مردم فلورانس به حیرت ایستاده بودند، چنانچه قوام الدین در میان جمعیت حیرت زده حضور می داشت از کار معمار ایتالیایی دچار شگفتی نمیشد، زیرا اسلاف او چنین فنونی را نزدیک به یک قرن پیش در مورد گنبد های کوچکتر به کار برده بودند.

قسمتی از متن کتاب:
وی حکایت کرد که: مردی با کشتی بزرگ او همراه دیگر بازرگانان و مسافران روانه سفر دریا شد چون گذرشان به دریای ملاتو افتاد و به سرزمین چین نزدیک شدند قلل کوه های آن را از دور می دیدند، ناگهان طوفانی وزیدن گرفت، تلاطم دریا مسافران را بی تاب کرد، باد کشتی را به طرف ستاره سهیل کشانید- هر کس در دریا به نقطه ای بیفتد که سهیل بالای سر او قرار گیرد فلاح و نجاتی برای او نیست- کستی در امواج متلاطم دریا که به سوی جنوب جریان داشت گرفتار آمد و هر چه جلو می رفت امواج خروشان دریا از عقب کشتی بالا آمده در جلوی آن سرازیر می شد …




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments