دانلود کتاب متافیزیک (مابعدالطبیعه)

نام کتاب

متافیزیک (مابعدالطبیعه) دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

ارسطو + به اهتمام محمدحسن لطفی

موضوعات

عرفان و تصوغ + فلسفه

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

12.8 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب متافیزیک (مابعدالطبیعه) اثر ارسطو به اهتمام محمدحسن لطفی است ؛این کتاب به چهارده بخش تقسیم شده است که هر بخش به جنبه‌های مختلف متافیزیک می‌پردازد. ارسطو با بحث در مورد ماهیت خود فلسفه شروع می‌کند و استدلال می‌کند که جستجوی خرد و دانش یک انگیزه فطری و اساسی بشر است. او سپس به بررسی یکی از مفاهیم اصلی متافیزیک – مفهوم جوهر – می‌پردازد. متافیزیک ارسطو معتقد است که مواد، اشیاء واقعی تحقیق هستند، زیرا مبنای درک جهان را فراهم می کنند.

ارسطو در قلمرو جوهر، مفهوم صورت و ماده را مطرح می‌کند. از نظر ارسطو همه موجودها ترکیبی از صورت و ماده هستند. فرم نشان دهنده ویژگی‌ها یا کیفیت‌های اساسی یک شی است، در حالی که ماده به ترکیب مواد زیرین اشاره دارد. این دوگانگی برای درک ماهیت و هستی هر موجودی حیاتی است، زیرا جدایی ناپذیری جنبه‌های مادی و غیر مادی را برجسته می‌کند.

ارسطو همچنین ایده بالقوه و فعلیت را بررسی می‌کند. او استدلال می‌کند که مواد دارای پتانسیل تبدیل شدن به چیز دیگری هستند و از طریق فعلیت بخشیدن به این پتانسیل است که تغییر رخ می‌دهد. این تصور اساس نظریه علیت او را تشکیل می‌دهد، جایی که انواع مختلف علل، واقعیت نهایی و وجود اشیا را توضیح می‌دهند.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments