دانلود کتاب فرقه های اسلامی

نام کتاب

فرقه های اسلامی  دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

مادلونگ + به اهتمام ابوالقاسم سری

موضوعات

تاریخ اسلام

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

4.4 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب فرقه های اسلامی اثر مادلونگ با ترجمه ابوالقاسم سری است؛ اسلام‌شناس‌ برجسته‌ آلمانى . پروفسور ویلفردمادلونگ‌ ( Wilferd Madelun ) در ۲۶ دسامبر ۱۹۳۰ میلادى (مطابق‌ ۵ دى ۱۳۰۹شمسى‌) در شهر اشتوتگارت‌ آلمان‌ متولد شد و پس‌ از گذراندن‌ تحصیلات‌ مقدماتى و متوسطه‌ به‌دانشگاه‌ قاهره‌ رفت‌ و از آنجا در سال‌ ۱۹۵۳ به‌ اخذ لیسانس‌ در تاریخ‌ و ادبیات‌ اسلامی نائل‌ گشت‌. وى‌سپس‌ به‌ تحصیلات‌ عالى در موطن‌ خود ادامه‌ داد و در سال‌ ۱۹۵۷ از دانشگاه‌ هامبورگ‌ ( Hamburg )درجه‌ دکترى در مطالعات‌ اسلامى دریافت‌ کرد. مادلونگ‌ رساله‌ دکترى خود را تحت‌ نظر اسلام‌شناسان‌مشهور آلمانى یعنی اشتروتمان‌ ( R. Strothmann ) و اشپولر ( B. Spuler ) به‌ پایان‌ رسانید.

مادلونگ‌ سه‌ سال‌ (۱۹۵۸ـ۱۹۶۰) وابسته‌ فرهنگى سفارت‌ آلمان‌ غربى در بغداد بود و سپس‌ زندگى‌علمى خود را در زمینه‌ اسلام‌شناسى به‌ شرح‌ زیر دنبال‌ کرد:

۱۹۶۳: استادیار مطالعات‌ اسلامى در دانشگاه‌ تگزاس‌ در اوستین‌ ( Austin ).

۱۹۶۴ـ۱۹۶۹: استادیار و دانشیار مطالعات‌ اسلامى در دانشگاه‌ شیکاگو ( Chicago ).

۱۹۶۹ـ۱۹۷۸: استاد اسلام‌شناسی در دانشگاه‌ شیکاگو.

۱۹۷۸ـ۱۹۹۸: استاد کرسى Laudian درعربى و مطالعات‌ اسلامى در دانشگاه‌ آکسفورد.

درخور ذکر است‌ که‌ کرسى Laudian عالى‌ترین‌ کرسى اسلام‌شناسى در انگلستان‌ و یکى از مهم‌ترین‌کرسى‌ها از نوع‌ خود در جهان‌ است‌. تدریس‌ عربى در سطح‌ عالى نیز جزو شرایط‌ این‌ کرسى است‌.

مادلونگ‌ به‌ عنوان‌ استاد مدعو در دانشگاه‌ کلمبیا و بسیارى دیگر از دانشگاه‌هاى امریکا و اروپاتدریس‌ کرده‌ است‌. وى عضو تعداد زیادى از مجامع‌ بین‌المللی اسلام‌شناسى است‌ و مرتباً در مجامع‌ وکنفرانس‌هاى بین‌المللی شرکت‌ مى‌کند.

مادلونگ‌ یکى از برجسته‌ترین‌ اسلام‌شناسان‌ معاصر به‌شمار مى‌آید و بخصوص‌ در زمینه‌های تفکراسلامى و فرق‌ و مذاهب‌ اسلامى تحقیقات‌ مذهبى انجام‌ داده‌ است




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments