دانلود کتاب عبقات الانوار (جلد ششم)

نام کتاب

عبقات الانوار (جلد ششم) دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

 السید میر حامد حسین الموسوی اللکهنوئی 

موضوعات

عرفان و تصوف

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

8.6 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب عبقات الانوار اثر السید میر حامد حسین الموسوی اللکهنوئی است ؛ کتاب « عبقات الانوار » شاخص ترین کتاب میر حامد حسین موسوی کنتوری لکهنوی است و از شاهکارهای شیعه بشمار می‌رود. ايشان این کتاب شگفت انگیز را در مناقب ائمه اطهار علیهم السلام‌ و در جواب کتاب ضد شیعی « تحفة اثنا عشریه » تأليف کرده است؛ کتاب خصمانه ‌تحفة اثنی عشریه تأليف مولوی عبد العزیز دهلوی، از عالمان برجسته اهل سنت شبه قاره هند است، او در این کتابش عقاید و آراء شیعه را مورد حمله قرار داده است. و از آنجا که کتاب تحفه اثنا عشریه به زبان فارسی نوشته شده بود، میرحامد حسین نیز کتاب عظیم عبقات الانوار خود را به زبان فارسی نگاشت.
کتاب عبقات دارای دو منهج و هر منهج نیز مشتمل بر مجلداتیست؛ منهج اول درباره اثبات دلالت آیات متعدد قرآن مجید بر امامت و ولایت بلافصل امير المؤمنين علي و فرزندانش عليهم السلام است، این منهج هنوز به چاپ نرسیده است و در کتابخانه مؤلف در شهر لکهنو نگهداری می‌شود
منهج دوم کتاب درباره احادیثي است که مولوی عبدالعزیز دهلوی در کتابش، مغرضانه و عوام فريبانه اصل یا تواتر آنها را انکار کرده بود؛ این منهج بارها در هندوستان و ایران به چاپ رسیده است.
روش میرحامد حسین در نگارش این کتاب بدین‏گونه می‏باشد که ابتدا مطلب مورد ادعاي کتاب تحفه اثنا عشریه را دقیق و کامل بیان می‏کند آن‏گاه به پاسخ به آن می‏پردازد که در این رد و پاسخ، نخست ‏سند احادیث مورد بحث (ثقلین، ولایت، غدیر، باب…) را بررسی می‏کند و آن‏گاه به اثبات تواتر و قطعی الصدور بودن، از طریق اهل ‏سنت و کتاب‏ها و مدارک معتبر آنان می‏پردازد و در این مورد، اسامی راویان آن حدیث را از قرن دوم تا قرن سیزدهم (عصر خود) براساس قرن و با ذکر تاریخ وفات بیان و سپس حدیث مورد روایت آن راوی را ذکر می‏نماید و بعد به معرفی راوی، اعم از صحابی، تابعی، عالم و مؤلف می‏پردازد و نظرات صاحبان تراجم و شرح‏ حال نگاران را در خصوص او بیان می‏کند، در پايان متن حدیث و دلالت آن را بر وفق نظر شیعه بر‏رسي و تحلیل می‏کند.
اسناد کتاب عبقات ‏الانوار از کتب و مصادر خود اهل سنت است و از چنان قوت، جامعيت و اتقان بالائي برخوردار است که هيچگاه عالمان هم ‏اندیش مولوی عبد العزیز و شاگردان وی را یارای مبارزه و پاسخ به آن نبوده است و لذا بعد از تأليف عبقات رديه اي بر آن نوشته نشد! علماي اهل سنت تا زمان حال از اين کتاب گريزانند و پيوسته در صدد نابودي نسخ آن بر مي آمدند.

 

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments