دانلود کتاب شکوفه خونین شیراز

نام کتاب

شکوفه خونین شیراز   دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

داریوش آریا+ به اهتمام علی نظری نائینی

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

13.5 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب شکوفه خونین شیراز اثر داریوش آریا است؛ در این کتاب شیراز شهر شعر و ادب و عرفان است. شیراز شهر باستانی ایران، شهر دلاوران و زیبارویان است و لطفعلی خان زند شکوفه خونین این شهر زیبا و تاریخی است . شخصیت او در میان جوانان این سرزمین پهناور چون خورشید می درخشید . با توجه به اینکه قاجارها تمام همت خود را مصروف محو نمودن این چهره درخشان از تاریخ ایران نمودند ، ولی زندگی کوتاه و پر حادثه این دلاور زند از لابلای تاریخ گذر کرده و این موسسه را که هدفی جز معرفی چهره های تابناک و شناسایی الگوهای مثبت ندارد بر آن داشت که از فاضل فرزانه جناب آقای داریوش آریا بخواهد که زندگی این چهره محبوب تاریخ ایران را به رشته تحریر درآورد و در این راستا آنچه منابع در اختیار داشت هدیه به ایشان نمود و نیز با شناخت ایشان از تاریخ ایران و منابع بسیار ، دیگر کتاب شکوفه خونین شیراز که جنبه داستان تاریخی دارد در دسترس دوستداران قرار می گیرد . درباره لطفعلی خان سخن بسیار است . و کتاب شکوفه خونین شیراز ، داستان زندگی آخرین شهریار شوربخت زند است که در اوج جوانی و با غروری مردانه ، رشته حیاتش به تیغ خیانت نزدیکان و جفای روزگار و به فرمان « آغا »ی قاجار قطع گردید . داستان زندگی کوتاه لطفعلی خان ، نه داستان یک انسان معمولی ، بلکه قصه دلیر مردی است که دوست و دشمن بر او آفرین باد خوانده اند . راستی می دانید بر آخرین شیر از نسل شیرهای دشت ارژن چه گذشت و به چه سرنوشتی دچار آمد ؟ لطفعلی خان را ناجوانمردانه و ریاکارانه از پشت خنجر زدند و به اسارت گرفتند . شیر مرد زند را به غل و زنجیریس به وزن پانزده من بستند و به دشمن خونی و شقاوت پیشه اش خواجه قاجار به سی هزار تومان و فرمان حکومت موروثی بم فروختند ! و ای دریغ که چه ریاکارانه ، ناجوانمردانه و ارزان فروختند شیر مرد زند را …..

 

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
عباس یوسفی
عباس یوسفی
2019-09-23 5:53 ب.ظ

سلام علیکم.درود وخسته نباشید!که بسیار زحمت و سختی به خود هموار کرده تااینکه چنین سایت بدرد خور و مفید فایده را به کمترین وجه ممکن در دست رس همۂ فارس زبان،خصوصا عاشقان کتاب ومطالعه چنان که کتابخانه ای چنین عریض وطویل را دریک فایل و پرونده«هرچند مجازی،،،که با این همه گرانی ونداری بگویم غنیمت،به ناشکری میماند!»دست مریزاد!!امّا شکوه ها دارم که این چه حال است ما ایرانی را که زودفراموشیم و گویا نسیانی تاریخی ما را فراگرفته هماره تاریخ قدیم تر و باستانی که شنیدنی است ولذّت دارد،تا لمس کردنی است و زحمت دارد،چونان تاریخ هر چه معاصر تر(زیادش تاریخ۱۰۰… بیشتر..