دانلود کتاب زندگی میرزا تقی خان امیرکبیر

نام کتاب

 زندگی میرزا تقی خان امیرکبیر دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

حسین مکی 

موضوعات

زندگینامه

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

42.9 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب زندگی میرزا تقی خان امیرکبیر اثر حسین مکی است ؛از مقدمه کتاب:درست یک قرن تمام (در حدود صد سال) است که از تاریخ صدارت میرزا تقی خان امیرکبیر در ایران می گذرد و هنوز یک شرح احوال کامل یا اقلا یک تاریخچه صحیح مستقلی در مورد زندگانی و زمامداری و معرفی خدمات علمی و اجتماعی مشارالیه نوشته نشده است. در صورتیکه ظرف همین مدت چه بسا مترجمین و نویسندگان ما دنبال تحقیق و تتبع در اطراف شرح احوال و رجال مردان مشهور کشورهای دیگر رفته و هر یک بنو به روی زندگی آنها با یک علاقه و آب و تاب مخصوصی کتابها ترجمه و تالیف نموده اند؛ و به طوری در این زمینه راه افراط پیموده که امروزه اغلب جوانان تحصیل کرده ما رجال نامی اروپا را بهتر از نوابغ و مشاهیر ایران می شناسند.
… چه عیب داشت اگر متتبعین و تاریخ نویسان ایران به همان اندازه که وقت گرانبهای خود را صرف شناساندن نوابغ غرب به هم میهنان خود کرده اند، کمی هم برای معرفی بزرگان ما بخود رنج می بردند و پرده ابهام و فراموشی را از روی تاریخ درخشنده و ابدی زندگانی آنان برمی داشتند…

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments