دانلود کتاب دیپلماسی دولت هخامنشی

نام کتاب

دیپلماسی دولت هخامنشی دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

نصرت الله بختورتاش 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

10.0 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

کتاب دیپلماسی دولت هخامنشی اثر نصرت الله بختورتاش است ؛ دولت هخامنشی که به دست سردار بزرگ ایران کوروش پارسی، پایه گذاری شد، مدت 220 سال از 550 تا 330 پیش از میلاد، آسیا را اداره می کرد و بر بخش بزرگی از جهان آن روز فرمان می راند. این حکومت برای تصرف اروپا گاه با نیروی نظامی و گاه با پول و سیاست تلاش می نمود و بر روی هم برای جهان دستور می نوشت. این دولت بارها به علت قدرت نظامی خود و به علت توانایی های وسیع و پر دامنه اقتصادی و دیپلماسی آرام و انسانی خویش میان دولتشهر های یونانی که با یکدیگر اختلاف تاریخی و ریشه دار داشتند، حکمیت و داوری می کرد.
دین و فرهنگ ایران بر سیاست و اقتصاد عصر هخامنشی سایه انداخته و این سیاست دارای نرمش و انعطاف پذیری خاصی بود و از کشتار و تاراج و ویرانگری دوری می جست و هدفش تامین منافع اجتماعی و احترام و تلفیق سنن و عقاید و آرای پنجاه ملتی که در شاهنشاهی ایران گرد هم می زیستند بود.
در این دفتر: پیدایش شاهنشاهی ایران، سیاست داخلی و خارجی کشور، روابط ایران و ملل دیگر و تلاش سازنده اقتصادی و سیاسی دوران هخامنشی به کوتاهی بازگو می گردد.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments