دانلود کتاب دولت و جامعه در ایران

نام کتاب

دولت و جامعه در ایران انقراض قاجار و استقرار پهلوی دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

محمدعلی همایون کاتوزیان 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

10.6 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب دولت و جامعه در ایران انقراض قاجار و استقرار پهلوی اثر محمدعلی همایون کاتوزیان است ؛ کتاب دولت و جامعه در ایران انقراض قاجار و استقرار پهلوی اثر محمدعلی همایون کاتوزیان پژوهشی است درباره دولت، سیاست و جامعه ایران که نویسنده براساس نظریه‌ای جدید و متفاوت که تناوب پیوسته استبداد و هرج و مرج را ویژگی تاریخ سیاسی ایران می‌شمارد، به بررسی تاریخ ایران، به ویژه تحولات تاریخ معاصر ایران اهتمام ورزیده است .

مولف در معرفی کتاب می‌نویسد” :کتاب حاضر دربرگیرنده دو اثر تحقیقی است در مجلدی واحد .یکی از آنها مطالعه‌ای است درباره دولت و جامعه در ایران به طور کلی، با توجه خاص به دوره‌ای که از قتل ناصرالدین شاه قاجار در سال 1896م/ 1276ش آغاز می‌شود و به تاسیس حکومت رضا شاه در اواخر دهه 1920م/ 1304ش ختم می‌گردد .دیگری گزارش و تحلیل دقیق و مستند و مو به مویی از قرارداد 1919م/ 1298ش و کودتای 1921م/ 1299ش است که نتیجه مستقیم شکست آن قرارداد بود .

در کتاب دولت و جامعه در ایران انقراض قاجار و استقرار پهلوی درباره دولت و جامعه در ایران به دو کار دست زده‌ام . نخست مفصل‌ترین و جامع‌ترین صورت از نظریه حکومت استبدادی خود (دولت استبدادی و جامعه استبداد) را با تحلیل و شواهد تطبیقی از تاریخ ایران و اروپا در زمینه چگونگی مالکیت، قانون، مشروعیت، عصیان، تحرک اجتماعی و غیر عرضه کرده‌ام . دیگر اینکه نظریه حکومت استبدادی را به عنوان الگوی جامعه شناسی تاریخی ایران در مطالعه رویدادهای پایان قرن نوزدهم تا سال 1941م/ 1320ش به کاربسته‌ام .”

عناوین فصل‌های یازده‌گانه کتاب عبارت‌اند از

حکومت استبدادی :نظریه تطبیقی دولت، سیاست و جامعه در ایران
آزادی و لجام گسیختگی در انقلاب مشروطه
مشروطیت و هرج و مرج
مبارزه برای قرارداد 1919
مبارزه با قرارداد 1919
سقوط وثوق‌الدوله
سقوط مشیرالدوله
زمینه کودتا
کودتا
رضا خان و پایان هرج و مرج
رضا شاه و استبداد مدرن
مطالب کتاب با فهرست اعلام به پایان می‌رسد .

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments