دانلود کتاب دنیای سوفی

نام کتاب

  دنیای سوفی (دانلود+)

نویسنده

یوستین گردر + به اهتمام حسن کامشاد

موضوعات

رمز ( پسورد )

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

4.94 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

کتاب دنیای سوفی pdf رایگان

رمان دنیای سوفی ، (به نروژی: Sofies verden) نوشته‌ی یوستین گردر است که توسط حسن کامشاد به فارسی برگردانده شده است. نویسنده این رمان اهل نروژ بوده و چاپ اول این کتاب در سال 1991 صورت گرفت. انگیزه چاپ این کتاب از آنجایی شروع شد که یوستین گردر به دنبال یک کتاب فلسفی ساده برای شاگردان جوانش بود و چون نتوانست چنین متنی را بیابد لذا خود دست به کار شده و این کتاب را نوشت.

کتاب با استقبال غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شده و در همان چند سال اول انتشار، به بیش از سی زبان ترجمه شد و تاکنون میلیون‌ها نسخه از آن در جهان فروش رفته است. گردر استاد ساده‌نویسی و ایجاز است. سه هزار سال اندیشه را در 600 صفحه می‌گنجاند و زیرکانه از قول گوته می‌گوید (کسی که از سه‌هزار سال بهره نگیرد، تنگدست به سر می‌برد) و چه راحت مباحث پیچیده‌ی فلسفه‌ی غرب را، بی‌آنکه مبتذل شود، به زبان ساده و شیوا و همه‌فهم بیان می‌کند: از جمله بهره‌جویی مسیحیت را از نظریه‌های افلاطون و ارسطو، ریشه‌گرفتن فرهنگ اروپایی را از فرهنگ سامی و هند – اروپایی، هگل را و بحث آنچه عقلی است ماندنی است و دوران خود ما را و انسان محکوم به آزادی را و غیره و غیره. توجه داشته باشید که دنیای سوفی رمان است، رمانی خودآموز با طرح و بسطی گیرا و دل‌نشین درباره‌ی هستی و علت محبوبیت عجیب و پیگیر آن در سراسر جهان همین است.

 

« هم اکنون می‌توانید کتاب دنیای سوفی را از کتابخانه تاریخ ما دانلود کنید. »

 

دانلود رایگان دنیای سوفی
دانلود رایگان دنیای سوفی

 

جملاتی از کتاب دنیای سوفی

عجیب نبود که نمی دانست کیست؟ و بی انصافی نیست که انسان در قیافه خود دستی ندارد؟ این قیافه را به او قالب کرده بودند. آدم می تواند دوستانش را خود انتخاب کند، اما انتخاب خودش درست خودش نیست. حتی بشر بودنش هم دست خودش نیست. (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۱۴)

هراکلیتوس تاکید کرد که اضداد ویژگی جهان است. اگر هیچ‌گاه بیمار نشویم، نمی‌دانیم تندرستی چیست. اگر هیچ‌گاه گرسنه نشویم، از سیر شدن لذت نمی‌بریم. اگر هیچ‌گاه جنگی روی نمی‌داد، قدر صلح را نمی‌شناختیم. و اگر زمستان نباشد، بهار هم نمی‌آید. (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۴۸)

ارسطو، همان‌طور که قبلا گفتم، در اندیشه تغییرهای طبیعت بود. «جوهر» همواره توان آن دارد که «صورت» خاصی را تحقق بخشد. می‌شود گفت «جوهر» پیوسته در تکاپوست چیزی را از قوه به فعل درآورد. هر تغییر در طبیعت، به نظر ارسطو، دگرگونی یک جوهر است از «قوه» به «فعل». (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۱۳۲)

ارسطو می‌پرسد: چگونه باید زیست؟ خوب زیستن مستلزم چیست؟ و پاسخ می‌دهد: انسان فقط در صورتی می‌تواند خوشبخت شود که همه توانایی و شایستگی خود را به کار اندازد. (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۱۳۸)

رنسانس، بیش از هر چیز دیگر، دید تازه‌ای از انسان به ارمغان آورد. انسان‌مداری رنسانس، برخلاف تاکید تعصب‌آمیز قرون وسطا بر طبیعتِ گناهکار بشر، منجر به باوری تازه به انسان و ارزش انسان شد. انسان اینک بی‌اندازه والا و ارجمند به شمار می‌رفت. یکی از چهره‌های اصلی رنسانس مارسیلیو فیچینو بود که گفت: «خود را بشناس، ای موجود الهی در جلد آدمی!» (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۲۳۲)

اسپینوزا تاکید می‌ورزد که تنها یک وجود، کاملا و مطلقا «علت قائم به‌ذات» است و می‌تواند با آزادی تام عمل کند. تنها خدا یا طبیعت مبین فرایندی این‌چنین آزاد و این‌چنین «غیرتصادفی» است. انسان می‌تواند برای کسب آزادی و رهایی از قیود برونی بکوشد، ولی هیچگاه به اختیار و «اراده آزاد» دست نمی‌یابد. ما بر آنچه بر بدنمان می‌گذرد – که وجهی از حالت مادی است – اختیار نداریم. همچنین اندیشیدن خود را بر نمی‌گزینیم. پس انسان «روح آزاد» ندارد؛ و کمابیش در پیکری مکانیکی محبوس است. (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۲۹۵)

هرچه می‌بینی بخشی از جهان پیرامون توست، اما نحوه دیدنت بستگی دارد به عینکی که به چشم می‌زنی. (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۳۷۷)

به گفته هگل، مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که بشریت به سوی تعقل و آزادی بزرگتری در حرکت است. رشد تاریخی، با همه جست‌وخیز و توقفهای آن، به سمت جلو بوده است. به همین جهت گفته می‌شود که تاریخ هدفمند است. (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۴۲۴)

فرافکنی، نسبت دادن خصایلی است به سایرین که می‌کوشیم در خود سرکوب سازیم. آدمی که، مثلا، خیلی خسیس است، همه مردم را پول‌دوست می‌خواند. و کسی که مدام در فکر مسائل جنسی است بیش از همه از شهوترانی دیگران به خشم می‌آید. (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۵۱۱)

واژه کلیدی در فلسفه سارتر، مانند فلسفه کرکه گور، «وجود» است. ولی وجود اینجا به معنی زنده بودن نیست. گیاهان و جانوران نیز زنده‌اند، وجود دارند، اما مجبور نیستند به زنده بودن خود بیندیشند. انسان تنها موجود زنده‌ای است که از وجود خود آگاه است. سارتر می‌گفت چیزهای مادی فقط «در نفس خود» – فی‌نفسه – وجود دارند، حال آن که انسان «برای نفس خود» – لنفسه – وجود دارد. بدین قرار وجود انسان و وجود اشیاء همسان نیست. (کتاب دنیای سوفی – صفحه ۵۳۴)

 

 

دانلود رایگان دنیای سوفی
دانلود رایگان دنیای سوفی

 

 

« هم اکنون می‌توانید کتاب دنیای سوفی را از کتابخانه تاریخ ما دانلود کنید. »

« برای دانلود از باکس بالای صفحه استفاده کنید. » 

 

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
12 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
مژگان
مژگان
2019-11-26 2:57 ب.ظ

من چندین و چند بار دانلود کردم ولی فقط ی فایل پی دی اف دارم که 320 صفحه است ولی خالی متن داخلش نیست

Sama
Sama
2020-10-10 12:20 ب.ظ

چرا نمیتونیم پی دی اف رایگان کتابا رو دانلود کنیم.🤕🤕🤕

نوید
2018-02-14 12:55 ب.ظ

برای اگاه شدن از دنیای اتراف
خود

محمود احمدی ئژاد(ع)
محمود احمدی ئژاد(ع)
Reply to  نوید
2019-04-10 8:16 ب.ظ

اول خواندن و نوشتن رو یاد بگیرم بعد دنیای ((اطراف)) را بشناسیم!!

معلم
معلم
Reply to  محمود احمدی ئژاد(ع)
2019-05-02 8:15 ب.ظ

اول گوش دادن بعد حرف زدن را باید یاد گرفت سپس خواندن و نوشتن را باید آموخت .
تا گوش ندهیم نمی توانیم صحبت کنیم . کسی که از کودکی کر است ، میتواند لال هم بماند .

طیبه
طیبه
2021-09-21 1:39 ق.ظ

آدرس دهی جهت انجام دانلود pdf مبهم است.

Anonymous
Anonymous
2021-07-26 8:35 ب.ظ

آیا قانونی منتشر شده ؟

م
م
2021-07-26 8:37 ب.ظ

آیا نشر کتاب با اجازه ناشر هست ؟

Sona
Sona
2021-11-07 1:51 ق.ظ

چرا لینک دانلود نداره منکه پیداش نکردم

F.a
F.a
2021-11-10 9:52 ب.ظ

چرا نمیشه دانلود کرد؟!!
هرچی رو لینک میزنم اصلا دانلود نمیکنه ….😡😡

حسینم
حسینم
2021-11-22 10:52 ب.ظ

دوستانی ک گزینه دانلودش رو نمیبینن، توی باکس اول صفحه سمت چپ، داخل پرانتز نوشته +دانلود
اونو بزنین دانلود کنین

محمدعلی
محمدعلی
2021-04-28 11:40 ب.ظ

سلام من که دانلود کردم خیلی هم خوبه