دانلود کتاب درآمدی بر فلسفه اخلاق: شناسایی درست و نادرست

نام کتاب

  درآمدی بر فلسفه اخلاق: شناسایی درست و نادرست (دانلود+)

نویسنده

  لویی پویمان + به اهتمام شهرام ارشدنژاد

موضوعات

فلسفه

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

7.3 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب درآمدی بر فلسفه اخلاق: شناسایی درست و نادرست اثر لویی پویمان با ترجمه شهرام ارشدنژاد است، در این گفتار کوتاه هدف تنها اشاره ای است به اهمیت و ماهیت اخلاق.
اخلاق موضوعی، فلسفی، سیاسی، تربیتی و اجتماعی است. متفکران در فلسفه به ماهیت تفکر اخلاقی تکیه می کنند؛ در سیاست آن را بکار می برند و در سطح فردی نوع سلوک آدمی و روابط اجتماعی او را تعریف و تعیین می کنند. و در سطح اجتماعی (محلی و جهانی) نیز، بر اساس آن قانون می نویسند.
در غرب سنت فکری 2300 ساله ای پیرامون موضوع اخلاق که آن را به درستی فلسفه اخلاق می خوانند، وجود دارد. غایت و هدف این نحله یافتن راه یا راهکارهایی برای زندگی بهتر است. هر دیدگاه یا مکتبی در اخلاق تعبیر خاص و ویژه ای را از زندگی بهتر ارائه کرده است که تاریخ فلسفه اخلاق گواه این مدعاست. شمولیت اخلاق، زندگی انسان است در هر دو شکل موجودش: فردی و اجتماعی.




Subscribe
دنبال کردن
guest
4 دیدگاه ها
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
شهرام ارشدنژاد
شهرام ارشدنژاد
2021-05-19 11:16 ب.ظ

من نسخه‌ی تازه‌تری از این کتاب ترجمه کرده‌ام که کتاب را تا ویراست هفتم در 2012 به روز می‌کند. اشتباهاتی را که در ترجمه نخست این کتاب کرده بودم نیز اصلاح کرده‌ام. این ترجمه‌ی قدیمی بر اساس ویراست دوم کتاب انجام شده است. (آن نسخه‌ی انگلیسی دیگر رایج نیست و محل ارجاع نیز نیست.) نسخه‌ی ترجمه‌ی تازه‌ی کتاب به رایگان بر روی اینترنت موجود است. من حقوق مادی کتاب را به سپهر عمومی واگذار کرده‌ام تا بدون مشکل حقوقی در اختیار عموم قرار گیرد. نام کتاب نیز چنین اصلاح شده است:‌ “اخلاق، شناسایی درستی و نادرستی” با درود و احترام،… بیشتر..

علی
علی
2020-08-18 4:32 ب.ظ

سلام
ضمن تقدیر از زحمات شما،آیا میتوان از اخلاق فردی و اجتماعی صحبت کرد.
اساسا نقطه فارق اخلاق فردی و اجتماعی چیست؟

شهرام ارشدنژاد
شهرام ارشدنژاد
Reply to  علی
2021-05-19 11:31 ب.ظ

دوست عزیز، موضوع اخلاق اجتماعی است. فردی نیست. فلسفه‌ی اخلاق از همان آغاز تاریخش در یونان با امر سیاست آغشته بود. اصلا ارسطو را می‌باید چنین شناخت که دیدگاه‌های اخلاقی وی با دیدگاه‌های سیاسی وی درهم تنیده و آغشته هستند. ارسطو آنها را از هم تفکیک نکرد. و ما نیز نمی‌توانیم و نباید. فرد در فردیت خویش آزاد است و آزادی مطلق دارد. اما وی در میان جمعیت بخش عمده‌ای از آزادی‌های خویش را از دست می‌دهد. سپس این بحث در سیطره تاریخ تفکر غرب به دو بخش یا مسیر تقسیم می‌شود. یعنی چگونه فرد آزادی‌های خویش را از دست… بیشتر..

trackback
2021-11-22 6:34 ب.ظ

[…] طبق نظر محققان، یادگیری زبان خلاقیت و قدرت یادگیری را در کودکان رشد و ارتقاء داده و از همین رو تیکا به شما به‌عنوان والدین کمک می‌کند تا آینده کودک دلبندتان را … […]