دانلود کتاب دانشمندان ایرانی از کهن ترین زمان تاریخی تا پایان دوره قاجار

نام کتاب

دانشمندان ایرانی از کهن ترین زمان تاریخی تا پایان دوره قاجار دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

عبدالرفیع حقیقت رفیع

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

 14.5 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب دانشمندان ایرانی از کهن ترین زمان تاریخی تا پایان دوره قاجار اثر عبدالرفیع حقیقت رفیع است ؛ پس مبارزه نور با ظلمت پیکار فطری دانایی با نادانی است. تاریکی در نبود نور، فرمانروای هر محیط است. ولی به مجرد ظهور و طلوع نور به کلی نابود گردیده و روشنائی (پرتو دانش و آگاهی و نیکی) به نسبت تابش، زمان و مکان را فراخواهد.
گرفت. در این مبارزه هیچگاه تاریکی به مقابله با نور نمی پردازد (یعنی نمی تواند بپردازد) چون نمود (تظاهر) ظلمت فقط در حالت نبود نور است (یعنی عدم النور) و این نور است که همواره به پیکار خود بر ضد تاریکی می پردازد. در حقیقت هیچگاه ظلمت به خودی خود وجود ندارد. بنابراین هر جائی که دانائی و آگاهی نیست جهل و ظلمت به نمود می آید، و در نتیجه بردگی و پوچی و بیهودگی و درماندگی ایجاد می شود. در فرهنگ آریائی اهریمن در مقابل اهورا فاقد وجود است. بدین ترتیب وحدانیت فلسفی و توحید دلنشین اشراقی ایران با قدرتی هر چه تمام تر و بیشتر و بیشتر و قاطع تر از توحید عیدعبسلام علی مگرش اطلاق ثشت بیگانگی آن مفهم.

 




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments