دانلود کتاب تاریخ فلسفه (نه جلد)

نام کتاب

تاریخ فلسفه (جلد اول) (دانلود+)

تاریخ فلسفه (جلد دوم) (دانلود+)

تاریخ فلسفه (جلد سوم) (دانلود+)

تاریخ فلسفه (جلد چهارم) (دانلود+)

تاریخ فلسفه (جلد پنجم) (دانلود+)

تاریخ فلسفه (جلد ششم) (دانلود+)

تاریخ فلسفه (جلد هفتم) (دانلود+)

تاریخ فلسفه (جلد هشتم) (دانلود+)

تاریخ فلسفه (جلد نهم) (دانلود+)

نویسنده

فردریک چارلز کاپلستون + به اهتمام سیدجلال الدین مجتبوی

موضوعات

فلسفه

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

136.0 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

کتاب تاریخ فلسفه اثر فردریک چارلز کاپلستون با ترجمه سیدجلال الدین مجتبوی است ؛ مجموعه نه جلدی «تاریخ فلسفه» تالیف فردریک چارلز کاپلستون، معروفترین و مشهورترین تاریخ فلسفه در جهان است. «تاریخ فلسفه» کاپلستون به عنوان یکی از معدود متون معتبر تاریخ فلسفه در اکثر نظام‌های آکادمیک دنیا تدریس می‌شود.کاپلستون در مقدمه کتاب خود نیز به طرح مباحثی چون چرایی اهمیت مطالعه تاریخ فلسفه، ماهیت تاریخ فلسفه، چگونگی مطالعه تاریخ فلسفه و همین‌طور چیستی فلسفه باستان پرداخته است.

انسان به سختی می‌تواند بپذیرد که وجود هستی متناهی، اساساً مشکلی جدی در تبیین جهان به وجود می‌آورد، و در همان حال معتقد باشد که راه حل مربوطه را در جایی جز تصدیق وجود نامتناهی می‌توان یافت.
اگر کسی مایل نیست که بر مسیری گام بگذارد که به تصدیق هستی متعالی منجر می‌شود، فارغ از اینکه چنین هستی ای چگونه توصیف شود-اگر هرگز به وصف آید- در این صورت باید واقعیت مسئله را انکار کرده، و چنین اظهار نظر کند که اشیا و چیزها صرفاً همینطور وجود دارند و اینکه مسئله وجودی مورد بحث یک مسئله ساختگی است. البته اگر کسی حتی از نشستن پشت میز شطرنج و انجام دادن حرکتی امتناع کند طبیعی است که نمی‌توان او را مات کرد..




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments