دانلود کتاب تاریخ ده هزار ساله ایران (جلد سوم)

نام کتاب

تاریخ ده هزار ساله ایران (جلد سوم) دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

عبدالعظیم رضائی 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

12.4 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

کتاب تاریخ ده هزار ساله ایران اثر عبدالعظیم رضائی است ؛«تاریخ ده هزار ساله ایران» را می‌توان همچون دایره‌المعارف جامعی درباره تاریخ، جغرافیا، سیاست، ادیان، عرفان، ادبیات و هنر ایران زمین دانست که علاقه‌مندان به تاریخ ایران و خصوصا نوجوانان و جوانان، دانشجویان. بی گمان شناخته شده‌ترین کتاب زنده‌یاد رضایی، مجموعه چهار جلدی «تاریخ ده هزار ساله ایران» است. در این کتاب، که بارها تجدید چاپ شده است، او تاریخ سیاسی و فرهنگی ایران را از سپیده دم تاریخ تا روزگار معاصر پی می‌گیرد و زمینه‌ای فراهم می‌آورد تا خواننده نمایی یکپارچه از دوره‌های تاریخ ایران به‌دست بیاورد و با حوادثی آشنا شود که بر این سرزمین گذشته است. نثر روان و ساده او نیز دشواری خواندن رویدادهای تاریخی را آسان می‌سازد و علاقه خواننده را برای دنبال کردن رویدادها بر می‌انگیزد.
این کتاب اثری است در چهار جلد درباره تاریخ سرزمین ایران از عهد باستان تا انقراض قاجاریه که با قلمی توانا علاوه بر ذکر تاریخ سیاسی، اجتماعی به تاریخ فرهنگی، ادبی و دینی نیز پرداخته و اثری جامع و کامل از آن ساخته است.
جلد نخست در نه فصل نظری کوتاه بر جغرافیای ایران باستان و سلسله پیشدادیان و تاریخ اسطوره ای، شاهان افسانه ای براساس شاهنامه فردوسی، مادها، هخامنشیان، اشکانیان تا پایان حکومت پارتیان است
جلد دوم در نه فصل از ساسانیان و ظهور اسلام، حمله اعراب به ایران، سلسله طاهریان، صفاریان، سامانیان تا انقراض آل زیار، جلد سوم در نوزده فصل از سلسله غزنویان، ایلخانیان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان تا انقراض صفویه، جلد چهارم در چهار فصل سلسله افشاریه تا انقراض قاجاریه. در پایان تمامی جلدها فهرست اعلام و مأخذ و منابع قید شده است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments