دانلود کتاب تاریخ خاندان هرثمه بلخی

نام کتاب

تاریخ خاندان هرثمه بلخی دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

دکتر میرویس بلخی

موضوعات

تاریخ ایران + جهان

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

12.0 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

2منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب تاریخ خاندان هرثمه بلخی اثر دکتر میرویس بلخی است ؛افغانستان یا خراسان دیروز بخش مهمی از تاریخ بشری است. مردم ،شهرها، زبان ها و فرهنگ آن در رشد و توسعه سرزمین های شرقی خلافت اسلامی از سده نخست تا سده های معاصـر نقـش مهـم داشته است . خراسان در واقع کانون توسعه تمدن اسلامی در حوزه سیاست ، اجتماع ، فلسفه، فرهنگ و مردم شناسی است . از یک طرف ، مطالعه هویت تاریخی
اسلامی بدون مطالعه تاریخ خراسان ناممکن به نظر می رسد. از طرف دیگر، شناخت و بررسی این تجربه ها در واکاوی مسائل افغانستان امروز الزامی است. بنابراین، با شناخت گذشته درخشان و توسعه یافته دیروز خط پیشرفت برای آینده یک ملت ترسیم می شود.
مردم ما بخش مهمی از تمدن اسلامی در حوزه های مختلف بودند، سرزمین های شرقی خلافت در کل در استحکام و تضعیف حکومت های اموی و عباسی نقش تعیین کننده داشتند. خراسان در این میان جغرافیای بسیار مهم و استراتژیک داشته است. مردم خراسان در چهارچوب خانواده ها و افراد با نفوذ در حکومت اموی توانستند در امنیت شهرهای خود نقش ایفا کنند. تعدادی از این افراد و خانواده ها در سده اول قمری ، والیان اموی خراسان را زیر تأثیر رفتار و افکار خود قرار دادند و آنان را شیفته هویت خراسانی کردند.

 

این کتاب توسط نویسنده به کتابخانه اهداء شده است.



Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments