دانلود کتاب اسناد و مکاتبات تاریخی ایران (افشاریه)

نام کتاب

اسناد و مکاتبات تاریخی ایران (افشاریه) دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

محمد رضا نصیری 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

3.4 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب اسناد و مکاتبات تاریخی ایران افشاریه اثر محمد رضا نصیری است ؛همزمان با آخرین سالهای سلطنت شاه سلطان حسین، شورش ایل غلجائی به ضد دولت مرکزی به اوج خود رسیده بود. محمود افغان، پس از غلبه بر عموی خود عبد العزیز، در اندک مدتی قلمرو خویش را تا سرحد سیستان گسترش داد و در اول محرم ۴
۱۱۳ بیست و موم اکتبر ۱۷۲۱ بر کرمان دست بافت ، سپس از راه کرمان و یزد رو به اصفهان آورد و در گلرن آباد بر سپاه شاه سلطان حسین پیروز گردید. به دنبال این نبرد، اصفهان به محاصره محمود درآمد و سرانجام در روز جمعه دوازدهم محرم ۱۱۳۵/ بیست و سوم اکتبر ۱۷۲۲ سقوط کرد .
و در این سالهای نکبت بار تاریخ ایران، دولتهای روس و عثمانی اوضاع داخلی کشور ما را دقیقا مورد مطالعه قرار می دادند. روابط ایران و عثمانی، که براساس معاهده زهاب
۱۹۴۹ / ۱۰۱ زمان شاه منی و سلطان مراد چهارم استوار شده بود، هنوز به قوت خود باقی بود. هر دو دولت، برای احتراز از هرگونه درگیری، مفاد عهدنامه را محترم می شمردند…..




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments