دانلود کتاب اساطیر ایرانی

نام کتاب

اساطیر ایرانی دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

بهمن انصاری

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

5.7 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب اساطیر ایرانی اثر بهمن انصاری است؛ «خورنه یشت» یا «زامیاد یشت» یا «کیان پشت» نوزدهمین پشت از «اوستا» است و در بزرگداشت و ستایش «فره کیانی» سروده شده است. و «فره» به باور نیاکان‌مان، فروغ و موهبتی است ایزدی که هر کس از آن برخوردار شود، برازنده سالاری و شهریاری می‌گردد. بنابر کهن‌ترین اساطیر ایرانی، تمام پادشاهان پیشدادی، کیانی و پهلوانان و بزرگان ایرانی، دارای «فره ایزدی» بوده‌اند. بارها در لابلای اساطیر کهن و قدیمی اوستایی و پهلوی، به بسیاری از دشمنان ایران زمین از جمله «آژی دهاک» و “افراسیاب” برمی‌خوریم که در پی به دست آوردن این «فره» بوده اما هرگز موفق به این امر نشدند.

در «اوستا» ما با دو‌گونه «فره» مواجه هستیم: «فره کیانی» که ویژه شهریاران و پهلوانان و بزرگزادگان است و «فر ایرانی» که متعلق به تمام مردان و زنان و جانوران و گیاهان و سرزمین‌های ایرانی است. اشارات جغرافیایی موجود در «خورنه یشت» نشان می‌دهد که سرایندگان این پشت در نواحی شرقی و جنوب شرقی فلات ایران می‌زیسته‌اند. این پشت به دلیل داشتن نام‌های خاص کهن، از مهم‌ترین پشت‌های «اوستا» است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
مصطفی
مصطفی
2020-06-10 8:09 ب.ظ

ممنونم از لطف بی همتای شمادرامکان دانلود رایگان کتاب…موفق و سربلند باشید