دانلود کتاب آشوراده و هرات دو کمینگاه استعمار

نام کتاب

آشوراده و هرات دو کمینگاه استعمار دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

ابوالفتح وثوق زمانی   

موضوعات

تاریخ جهان

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

2.7 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

کتاب آشوراده و هرات دو کمینگاه استعمار اثر ابوالفتح وثوق زمانی است ؛آشوراده نام فردی که حاکم وقت آن زمان جزیره و به دریا بیگی معروف بوده و بعنوان رئیس قرارگاه سپاهیان روسیه در جزیره انجام خدمت می کرده است و خلیج گرگان را به عنوان مهمترین گلوگاه و روزهای آفتابی خلیج را به هنگام حرکت کشتیها بدیع و دل انگیز توصیف نموده است ،و جزیره را قابل سکونت و آب وهوای آن را برانسان مفید دانسته و درمورد ساکنان بومی ترکمنها و شغل صیادی آنها و مراکز دیگر که در اختیار روسیه بوده اشاره دارد .
تا زمان دولت قاجاریه صید و بهره برداری از منابع دریای خزر فاقد هرگونه تشکیلات منظمی بوده است و ضعف شدید مالی دولت قاجار روسیه تزاری ضمن آگاهی از ارزش ذخایر جنوب و جنوب شرقی دریای خزر و با برداشت از شرایط موجود دولت وقت ، حاج میرزا آقاسی صدر اعظم محمد شاه قاجار را که شدیدا” به پول نیاز داشت تحت فشار قرار داده و دولت مرکزی در اثر این زور تسلیم خواسته های دولت روسیه قرار میگیرد و در مقابل ۶۵۰۰ ریال امتیاز بهره برداری از این حوزه را به فردی به نام عبدل که تبعه روس بود واگذار می نماید .




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments