دانلود کتاب 1999، پیروزی بدون جنگ

نام کتاب

1999، پیروزی بدون جنگ دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

رانیا ابوزید + به اهتمام فریدون دولتشاهی

موضوعات

سیاست

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

 11.1 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب 1999، پیروزی بدون جنگ اثر ریچارد نیکسون با ترجمه فریدون دولتشاهی است؛ «1999 پیروزی بدون جنگ» عنوان کتابی است که در سال 1987 ریچارد نیکسون، رئیس جمهوری اسبق امریکا منتشر کرد. این کتاب بدون مبالغه یکی از مهمترین کتاب های سیاسی چاپ شده در قرن بیستم است، شبه مانیفستی است برای سیاست خارجی امریکا در جهان. هر کس کتاب را می خواند در می یابد که امریکا بسیاری از چیزهایی که نیکسون گفته بود را اجرا کرده است، به خصوص درباره سیاست گذاری های واشنگتن در قبال جهان عرب. لازم به یادآوری است که عبدالحلیم ابو غزاله، کسی که کتاب را به عربی ترجمه کرده و به او تقدیم کرده است، به حق گفته که «بسیار مفید است برای کسانی که سیاستگذاران کشورشان هستند این کتاب را بخوانند.»
کتاب نیکسون حاوی نکاتی است که اکثر آنها تحقق یافته است. از جمله تاثیر شگرف اختراعات علمی قرن بیست و یکم و این که چگونه پیشرفت تکنولوژی تولید سوخت های صنعتی بر وابستگی به نفت فایق می آید، امروز می بینیم که نفت به پایین ترین نرخ خود رسیده است، و هوش مصنوعی به مقابله با هوش طبیعی برخواسته است، علاوه بر آن نیکسون در مقدمه کتابش یادآور می شود که دستاوردهای علمی قرن بیستم به شکل بی سابقه ای بالا خواهد بود، او این قرن را «قرن اختراعات علمی» می نامد.
در جهان سیاست، اسرائیل وارد گفت وگوهای صلح با اعراب شد، نیکسون می گفت به مصلحت اسرائیل است که برای صلح مذاکره کند در حالی که قدرتمند است، به جای این که قدرت های عرب وادار به مذاکره اش کنند. نیکسون رایحه تغییر در جهان سوم را به «طوفان» تشبیه می کند و می گوید: «ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم اما می توانیم کمک کنیم که جهتش تغییر کند.» گویی در این جا می خواهد به نوعی اعلام کند نقش مستقیم امریکا که از سال 1969 رو به کاهش گذاشت، محدود خواهد شد. او در ادامه استناد می کند که «ایالات متحده نباید در هیچ کدام از منازعات جهان سوم با استفاده از قدرت اسلحه علیه طرفداران جنگ های چریکی دخالت کند مگر ابرقدرت دیگری نیز آن را همراهی کند.» همچنین باید به کمک های نظامی و اقتصادی برای شکست شورشیان پایبند باشد.

این کتاب به کتابخانه اهداء شده است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
اردلان
اردلان
2021-04-07 12:08 ق.ظ

سپاس فراوان.