دانلود کتاب مانیفست سایبرگ

نام کتاب

  مانیفست سایبرگ (دانلود+)

نویسنده

  دانا هاراوی + به اهتمام امین قضایی

موضوعات

کتاب مانیفست سایبرگ فمینیسم را در روابط اجتماعیِ علم و فن‌آوری مورد توجه خود قرار داده است. نویسنده کتاب دانا هاراوی متولد 1944 است…

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

1.9 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

کتاب مانیفست سایبرگ اثر دانا هاراوی با ترجمه امین قضایی است؛ کتاب مانیفست سایبرگ فمینیسم را در روابط اجتماعیِ علم و فن‌آوری مورد توجه خود قرار داده است. نویسنده کتاب دانا هاراوی متولد 1944 است و در زمینه‌های مطالعاتی هم‌چون فلسفه و جانورشناسی و در عین حال مطالعات جنسیت و زنان فعال است. او در سال 2000 جایزه‌ای را برای مطالعات اجتماعی در علم، دریافت کرد. پس از آن تمرکز عمده هاراوی نیز بر همین موضوع شکل گرفته و بیشتر عمر خود را در این حوزه صرف کرده ‏است.
اثر اصلی هاراوی «میمون‌ها، سایبرگ و زنان، بازابداع طبیعت» در نظریه‌پردازی از سیاست پساانسان، سایبرگ و ایده‌آل فنی و اسطوره‌ای، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. فصلی از کتاب مذکور به نام مانیفست سایبرگ مجزا گشته و در کتاب حاضر ارائه شده است. هاراوی در مانیفست خود، استعاره‏ سایبرگ را برای بحث در باب روابط علم، فن‌آوری و فمینیسم سوسیالیستی مطرح می‌کند. (ص 8)
او در این اثر نشان می‌دهد که فرهنگ فن‌آوری، دوگانه‌انگاری‌های قدیمی اندیشه غربی مانند ذهن/ بدن، من/ دیگری، انسان/ حیوان، مرد/ زن، انسان/ ماشین و .. را به چالش کشانده است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments