دانلود کتاب طهران قدیم (جلد اول)

نام کتاب

طهران قدیم (جلد اول) دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

جعفر شهری 

موضوعات

تاریخ ایران

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

10.3 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

2منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

 

 

 

 

کتاب طهران قدیم اثر جعفر شهری است ؛این کتاب از مناسبترین کتاب های تاریخی درباره تهران و نحوه زندگی شهروندان تهرانی است. این کتاب متضمن اطلاعات گسترده و مشروح درباره وقایع و آداب و رسوم و مشاغل در تهران است. خیلی از مطالب خاطرات ایام کودکی اوست. وی بر واقعی بودن مطالب این کتاب تاکید دارد و آنان را دائره المعارفی درباره تهران می‌شمارد.
جلد اول تا چهارم کتاب فاقد ساختار منظم‌ می باشند، در این چهار جلد، از محلات تهران و محدوده آنان، گونه های پیشه‌ها، بعضی عمارات، تعزیه خوانی و عزاداری محرم ، پهلوانان مشهور، بعضی از مظاهر تمدن جدید، مساجد، بقاع، نمایش، قهوه خانه‌ها، گونه های سرگرمی‌ها، طب و طبابت، جشن‌ها، نوروز، نذورات، مراسم مربوط به خواستگاری، اسامی ماه‌های شمسی و قمری، بعضی از احکام دینی، علوم غریبه، سنن و عقائد، تعلیم و تربیت بچه ها، آرایش و پوشش و رفتار مردم گفتگو شده است.
اما جلد پنجم به موضوع آشپزی تخصیص یافته است و در آن از گونه های امزهه و اشربه، مربا و ترشیجات و خصوصیات غذا‌ها یاد و دستورالعمل آماده گونه های خوراکی ها با ذکر جزئیات شرح داده شده است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments