دانلود کتاب جغرافیای تاریخی سرزمینهای خلافت شرقی

نام کتاب

جغرافیای تاریخی سرزمینهای خلافت شرقی
دانلود

دانلود کتاب

×
           

شکیبا باشید، دانلود شما کمی دیگر شروع می‌شود.

با توجه به حجم بالای دانلودها، لطفاً «20» ثانیه صبر کنید؛ سپس دانلود شما انجام می‌شود. تا شروع دانلود می‌توانید از کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید.

زمان باقی مانده: 20

         

نویسنده

 گای لسترنج + به اهتمام محمود عرفان

موضوعات

تاریخ

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

20.2 مگابایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 

کتاب جغرافیای تاریخی سرزمینهای خلافت شرقی اثر گای لسترنج با ترجمه محمود عرفان است؛ جغرافیاى تاریخى سرزمین‌هاى خلافت شرقى ترجمه‌اى است از کتاب)erahpilac nretsat eht fo dnal eht(اثر گاى لسترپنج که به اهتمام آقاى محمود عرفان صورت گرفته است.
جغرافیاى تاریخى؛ شامل بازسازى گذشته، به شیوه بررسى سلسله وقایع در یک زمان یا ارزیابى آنها با توجّه به تحوّلات تاریخى گذشته است(از کتاب جغرافیاى تاریخى کشورهاى اسلامى دکتر قرجانلو) و منظور(مقصود) از خلافت شرقى، به خلافت خلفاى راشدین، اموى و عباسى است که مرکز دستگاه آنها شرق زمین (عربستان، عراق و شام) بود و چون یکى از افراد خاندان اموى از شام به اسپانیا رفت، خلافتى ترتیب داد و تا چندین سال اولاد او به نام خلفاى اسلامى فرمانروایى داشتند و جنگ کردند، خلافت آنها را خلافت غربى نامیدند.
لسترپنج، خاورشناس مشهور انگلیسى در مقدمه مى‌گوید، در صفحات این کتاب سعى شده که عصاره نوشته‌هاى همه جغرافى‌دانان و مورخان عرب ایرانى و ترک از آغاز فرمانروایى مسلمانان تا هجوم تیمور را پس از تلخیص و مقایسه با یکدیگر و حذف و تصحیح مکرّرات و زواید آن، مجموعه‌اى فراهم آورد که اطلاعات مفید و جامعى از اوضاع جغرافیایى ایران، ترکیه، بین‌النهرین، سوریه، آسیاى مرکزى و… در قرون وسطى و تحولات بعدى در دسترس خوانندگان قرار دهد.
مؤلف کتاب فوق را در سال 1905 میلادى، به زبان انگلیسى انتشار داد و ترجمه فارسى آن در بهمن ماه آن سال 1337ش انجام یافته است.
اثر فوق داراى دو مقدّمه (مؤلف و مترجم)، فهرست اسامى جغرافى‌نویسان مسلمان و 34 فصل مى‌باشد.
در مقدّمه مترجم، اوّل شرح زندگانى مؤلف به طور مختصر و سپس توضیحاتى در رابطه با کتاب فوق و ترجمه ارائه شده است.




Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
امیر
امیر
2021-11-18 9:35 ب.ظ

کتا ب از صفحه 290 شروع شده