دانلود کتاب آشنایی با موسیقی نواحی ایران

نام کتاب

  آشنایی با موسیقی نواحی ایران (دانلود+)

نویسنده

 هوشنگ جاوید

موضوعات

جاوید در این کتاب، موسیقی تهران و حومه، موسیقی ترک‌، ترکمن‌ها، کردستان، کردهای شمال و شرق ایران (کرمانج‌ها)، لرهاا، کولیان، جنوب خراسان و خراسان میانه، مازندران، گلستان، گیلان و تالش و سیستان و بلوچستان را مورد بررسی قرار است. او در واقع تنها به شناخت ساختار موسیقی محلی که مورد بحث قرار داده بسنده نمی‌کند و با اطلاعاتی که راجع به هر منطقه مورد بحث ارایه می‌کند سعی در پیدا کردن ریشه‌های موسیقی محلی دارد.

رمز (پسورد)

pdftarikhema.com

تهیه توسط

ناشناس

حجم

15.9 مگا بایت (MB)

قالب کتاب

PDF – پی دی اف

منبع الکترونیکی

کتابخانه تاریخ ما

 

 


کتاب آشنایی با موسیقی نواحی ایران اثر هوشنگ جاوید است؛
کتاب موسیقی نواحی ایران، همانطور که از عنوانش هم پیداست، درباره موسیقی نواحی مختلف ایران، اطلاعاتی ارائه می‌دهد. نویسنده این کتاب سعی کرده با ارائه اطلاعاتی ساده و مختصر، خواننده را به ارتباط بهتر با موسیقی نواحی ایران نزدیک کند تا او به ارزش نهفته در این هنر باستانی بیندیشد و از کنار آنچه می‌شنود ساده نگذرد. کتاب، تحولات جوامع مختلف و تأثیر این تحولات در موسیقی را در بر می‌گیرد. موسیقی‌های رایج در نواحی، سازهای مورد استفاده و پرکاربردترین ساز هر ناحیه، نحوه ساخت ساز، اصطلاحات رایج در موسیقی و مهم‌ترین نوازندگانی که از گذشته تاکنون در زمینه نوازندگی فعالیت داشته‌اند، از دیگر اطلاعات ارائه شده در این کتاب است.
جاوید در این کتاب، موسیقی تهران و حومه، موسیقی ترک‌، ترکمن‌ها، کردستان، کردهای شمال و شرق ایران (کرمانج‌ها)، لرهاا، کولیان، جنوب خراسان و خراسان میانه، مازندران، گلستان، گیلان و تالش و سیستان و بلوچستان را مورد بررسی قرار است. او در واقع تنها به شناخت ساختار موسیقی محلی که مورد بحث قرار داده بسنده نمی‌کند و با اطلاعاتی که راجع به هر منطقه مورد بحث ارایه می‌کند سعی در پیدا کردن ریشه‌های موسیقی محلی دارد. جاوید برای تمام مطالبی که نقل قول کرده یا به آن استناد کرده است، اسناد تاریخی می‌آورد و منابع معتبر تاریخی ارایه می‌دهد. او با لحن ساده و زبان شیرینی که برای نوشتن کتابش انتخاب کرده، پژوهش مستندش را به شکل داستان‌گونه‌ای ارایه داده تا خواننده علاوه بر اینکه اطلاعات موسیقایی را دریافت می‌کند با روند شکل‌گیری و چگونگی پیدایش آن هم آشنایی پیدا کند.




Subscribe
دنبال کردن
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments