بیوگرافی محمد امین غلامیاری

مردم استان کرمانشاه و در کل کردها موسیقی را بخشی از زندگی روزمره خود می‌دانند. آهنگ های کردی هم از گذشته تا کنون در مراسم دیگر اقوام کشورمان وجود داشته است. این موضوع مدیون و مرهون خدمات هنرمندانی است که سال‌های سال برای بقای این نسل از موسیقی تلاش کرده اند. در این نوشته قصد داریم تا شما را با یکی از این هنرمندان آشنا کنیم. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

محمدامین غلامیاری هنرمند کرد و توانمند کشورمان است که در این نوشته قصد داریم مروری کوتاه بر بیوگرافی این خواننده داشته باشیم. حتما دیدگاه ارزشمند خود را در انتهای همین نوشته برای ما بنویسید.

تولد ، تحصیلات و ورود به عرصه موسیقی

امین غلامیاری در سومین روز از ماه خرداد سال 1363 خورشیدی در هرسین متولد شد. او دوران مدرسه را در همین شهر گذراندو با درگذشت پدرش بار زندگی و خرج و مخارج برادر و خواهرش به دوش او افتاد.

او در همان دوران مدرسه توانایی و علاقه زیادی به قرائت قرآن داشت و توانست رتبه های استانی خوبی به خود اختصاص دهد. وجود برخی مشکلات سبب شد که او پس از اخذ دیپلم نتواند تحصیلات خود را ادامه دهد.

همین موضوع سبب شد که او در سال 1378 با همکاری تعدادی از دوستانش یک استودیو برای آهنگ های کردی در شهر هرسین افتتاح کند. او و دوستانش سروده هایش را ضبط کرده و به صورت نوار کاست و سی دی در اختیار مردم قرار دهد. این موضوع با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم مواجه شد. از آن به بعد در بسیاری از جشن ها و سایر مراسم های مذهبی و … از آثار وی استفاده می‌شد.

کم کم شهرت امین غلامیاری به کل شهر رسید . او در سال 82 آلبومی به نام لکم برا لکم را منتشر کرد که این اثر حاوی ده قطعه بوده و بسیار مورد توجه قرار گرفت. انتشار این آلبوم مقدمه ای برای ورود حرفه ای او به دنیای موسیقی بود.

نکات دیگر از کارهای امین غلامیاری

پس از انتشار آلبوم لکم برا لکم تصمیم گرفت که یک گروه موسیقی حرفه ای داشته باشد. به خاطر این که بتواند به امکانات بیشتر و بهتری دست پیدا کند و از اساتید بزرگ موسیقی استفاده کند، به کرمانشاه رفت.

او در سال 84 با حشمت قنبری آشنا شده و آهنگی به نام گل نازم را که قطعه ای فارسی بود را منتشر کرد. آهنگ های ایدا ، مادر ، ستاره ، بهاره ، قسم و … هم از دیگر کارهای فارسی اوست که بسیار شنیده شد.




Subscribe
دنبال کردن
guest
1 دیدگاه
most votedبیشترین رای
جدیدترین قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
افسانه
افسانه
2021-05-24 2:06 ق.ظ

صداش حرف نداره